Gemeente Den Haag DPZ

Makkelijker èn leuker werken met minder papier
De Dienst Publiekszaken (DPZ) verzorgt het directe contact met de bewoners van Den Haag en de Gemeente. Zij kunnen hier terecht voor persoonsgebonden producten als paspoort en rijbewijs, maar ook de gemeentelijke belastingen worden hier afgehandeld. Bij de afhandeling van belastingzaken zijn de afdelingen Taxatie, Heffing, Invordering en Fiscaal betrokken. Belastingzaken wilden graag haar dienstverlening efficiënter maken met minder papier. OIS heeft in zes maanden tijd het huidige primaire proces dusdanig ingericht dat de nodige documenten digitaal beschikbaar zijn, een automatisch postproces doorlopen en in een digitaal dossier terechtkomen. Door de herinrichting van het proces heeft OIS het mogelijk gemaakt om digitaal te werken in een nieuw kantoor met flexibele werkplekken.

De resultaten

  • Flexibele werkplekken mogelijk door digitaal werken.
  • Structurele kostenbesparing.
  • Betere verantwoording door integere dossiers.
  • Efficiëntere organisatie.

De oplossing
Met behulp van de OIS oplossing zijn alle documenten gedigitaliseerd. Via een automatisch proces wordt een centraal belastingdossier opgebouwd. De dossiers zijn vanaf elke werkplek toegankelijk. Het systeem is ontworpen met behulp van OIS documentmanagement voor het opslaan en snel terug kunnen vinden van de juiste documenten binnen grote hoeveelheden documenten. Specifieke postprocessen zijn hierin aangemaakt. Na postafhandeling wordt het dossier automatisch opgebouwd en alle stukken automatisch gearchiveerd in het centrale archief.


De implementatie
OIS biedt een standaard integrale aanpak van diensten ter ondersteuning van de OIS oplossing. Deze aanpak leidt tot een gegarandeerde implementatie en resulteert in een optimaal efficiënt werkproces.

Meer weten?
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van de OIS oplossing? Neem contact op met Edwin van Veen voor meer informatie via 070 – 319 26 24 of stuur een mail naar edwin.van.veen@ois.nl.