Crédit Agricole Consumer Finance

Van kredietaanvraag naar offerte binnen 10 minuten
Crédit Agricole Consumer Finance Nederland is de grootste financieringsmaatschappij van Nederland en marktleider in consumptief krediet via het intermediaire kanaal. Haar werkmaatschappijen zijn onder andere InterBank, DNV, Ribank en NVF Voorschotbank. Crédit Agricole wil de aanvragen voor de consumptieve kredieten, automatiseren. Met de implementatie van de OIS Proces Management oplossing wordt in deze behoefte voorzien. Alle aanvragen worden automatisch verwerkt en het proces is volledig transparant en traceerbaar. Dit resulteert in de gewenste verantwoording van het werkproces. De inkomende kredietaanvragen en de uitkomende offertes zijn 100% digitaal, een essentiëel uitgangspunt voor de gewenste snelheid. Het proces is nu zo ingericht dat binnen enkele minuten een kredietaanvraag automatisch kan worden afgehandeld.

De resultaten

  • Verwerking van de dubbele hoeveelheid aanvragen met de helft aan medewerkers.
  • Offerte binnen 10 minuten in plaats van dagen.
  • Administratie en controle kosten minder tijd.
  • Meer ruimte voor beoordelen krediet aanvragen.
  • Capaciteit medewerkers beter benut op basis van inzage in wachtrijen.
  • Meer tijd voor marktgericht werken in plaats van procesgericht.

De oplossing
OIS heeft een slim automatisch transactiesysteem ontwikkeld voor de verwerking van consumptief krediet. Met dit systeem worden alle aanvragen eerst automatisch verwerkt en getoetst op leencapaciteit en risico. De toetsing gebeurt door middel van componenten als een geautomatiseerde BKR toetsing en Scorecard voor risico inschatting. Daarnaast zijn VKM rekenmodules voor leencapaciteit en een fraude-detectie module ingebouwd. Deze componenten heeft OIS specifiek voor Crédit Agricole ontwikkeld. Afhankelijk van de beoordeling en het besluit krijgt de gebruiker ofwel een digitale offerte ofwel een elektronisch overzicht met alternatieven voor de klant. Deze laatste optie maakt het systeem bij uitstek geschikt voor commercieel gebruik.

De implementatie
OIS biedt een standaard integrale aanpak van diensten ter ondersteuning van de OIS oplossing. Deze aanpak leidt tot een gegarandeerde implementatie en resulteert in een optimaal efficiënt werkproces.

Meer weten?
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en voordelen van de OIS oplossing voor uw werkproces? Neem contact op met Edwin van Veen voor meer informatie via 070 – 319 26 24 of stuur een mail naar edwin.van.veen@ois.nl.